BARN OCH TERRORISM OCH POLITIK, HÖR DET IHOP?

MINA EGNA TANKAR, POLITISK SITUATION / Permalink / 2
För någon dag sedan satt jag i soffan när nyheterna började sändas på TV. På nyheterna började dom diskutera hoten över Sverige, krisen i Europa och allt som hör den hemska situationen till. Sen insåg jag att detta inte var något annat än barnkanalens egna nyheter på SVT... Va i hela fridens namn?
 
Jag reagerade väldigt stark eftersom jag tycker att barn ska vara barn. Vi diskuterar barns intresse i de hemskheter som sker runtom i världen, att våra barn idag är allt för insatta i vuxna problem. Inte konstigt när vi matar på med nyheter på barnkanalerna som innehåller krig, elände och hot. Är det verkligen så viktigt att våra barn måste vara delaktiga i terrorismen? Är det viktigt att dom är medvetna om att Sverige står under hot? Jag menar barn reagerar starkt och kan bli fruktansvärt rädda. 
 
Jag tycker det är förj*vligt att vi blandar in barnen i den här situatonen. Låt barn vara barn, låt dom gotta sig i bamse, pippi och saltkråkan. Sluta dra in dom i vuxnas problem. Finns ingen anledning att göra våra barn oroliga i tider som dessa, dom är så lyckligt ovetandes, varför skrämma upp dom?
#1 - - a n n i k a:

Jag håller med! Jag brukade kolla på Lilla Aktuellt som barn, men jag förstod inte riktigt då de berättade nyheter om hemska saker. Barn behöver absolut inte veta vad för hemskheter som pågår i världen!

Svar: Jag håller fullständigt med dig.. förstår inte vitsen med att barn ska leva under samma villkor som vuxna människor? Kan inte barn bara få vara barn..
Angie Lakna

#2 - - Anonym:

Bra inlägg Angelica, tycker du har rätt i det du skriver. Barn och terrorism hör inte ihop, håll barnen utanför.

Till top