ANA GINA (MUSLIM) ÅRETS JULVÄRD

MINA EGNA TANKAR / ana gina, julvärd, muslim / Permalink / 2
Vad är det med folk nu för tiden? Läste igår nyheten om att Ana Gina fått jobbet som årets julvärd på TV1 2015. Grattis Gina. Men folk rasar mot TV1 pga. deras val. Det där näthatet vi så starkt försöker arbeta bort gör sig till känna mer än någonsin när svenska tv kanaler väljer en ung muslims kvinna fått jobbet som julvärd. Tyvärr hittade jag inte dom extremt rasistiska kommentarerna som jag förstått ska ha dykt upp i samband med nyheten, diskussionerna har tydligen gått heta på socialamedier som exempel Facebook och andra nyhetsflöden.

Vad är det vi är rädda för? Är vi rädda att Ana Gina ska förvandla julafton till en muslimsk högtid eller vadå? Varför går man på henne och TV1 med sådan fruktansvärt elaka kommentarer? Har ingen lärt sig i nuläget att vi ska hålla sams och backa upp varandra? Jag tycker TV1 gör ett utmärkt val att anställa just henne i dessa tider. Om det var taktiskt valt eller inte kan jag inte säga något om, men att en muslim delar julen med oss kan inte ligga bättre i tiden. Vad är det vi inte förstått än? Extremism och terrorism är inte desamma som muslim. 

Ibland blir man bara så less på trångsynta människor utan öppna hjärtan. Jag tror knappast att Ana Gina kommer förstöra någons julafton i år. Det är folks trångsynta synsätt och bitterhet som kommer förstöra julen.
 
 
 
#1 - - carro:

Håller verkligen med dig ♥

#2 - - ellen:

Håller med!!!

Svar: Grymt ♥ kramar
Angie Lakna

Till top