STÖRNINGAR AV GRANNAR

MINA EGNA TANKAR / roslagsbostäder / Permalink / 1
Under en väldigt lång tid nu har jag stått ut med mina grannar. Dom skriker, dunkar i väggar och golv från tidigt på morgonen till sent på natten. Jag har ringt störningsjour samt lämnat in 2 klagomål till hyresvärden (något andra grannar också har gjort). Inget har hänt, det är samma från morgon till kväll, sju dagar i veckan.
 
Jag har en 8 månaders bebis här hemma som konstant blir väckt. Varje morgon vaknar hon av dom, varje powernap under dagen vaknar hon och även när hon somnat för natten. Ibland är det så illa att hon vaknar mellan 6-7 gånger mellan 19-23, det är inte normalt någonstans!
 
Det finns barn i bostaden och dom löper amok från morgon till kväll. Verkar inte finnas någon disciplin på barnen över huvudtaget. Jag tror inte ens att dom går på förskola eftersom dom är hemma hela dagarna med mamman. Föräldrarna bråkar konstant, pappan skriker, mamman skriker, barnen gråter, det slås i väggar, hoppar på golvet och gud vet vad. På helgerna bjuder dom över släktingar och jag skulle tippa på att dom är ca 15-20 personer i lägenheten med tanke på ljudnivån. Då spelas hög musik och det skriks fram till sent på natten. 
 
Oavsett hur läget ser ut så ställer jag mig själv frågan hur mycket vi grannar ska behöva klaga innan hyresvärd eller störningsjour gör något åt saken. För ca 2 veckor sedan ringde jag störningsjouren upp till 3 gånger på 3 timmar. Dom sa att dom skulle skicka ut vaktbolaget, men inget hände. Klockan 3 på natten tystnade det i lägenheten, men vid sju tiden på morgonen var det igång igen. Om inte hyresvärd eller störningsjour gör något, vart väder man sig då? Jag står inte ut längre, jag är redo att packa ihop hela lägenheten och flytta. Det börjar bli riktigt illa när man aldrig kan få somna i lugn och ro på kvällarna eller få sova ut på morgonen. Och ni som har bebis själva vet hur viktigt sömnen är för att orka med. Just nu vill jag bara riva av mig håret och sätta mig och gråta för att jag är så trött.

Videoklippet: det här är bara ett smakprov på hur det kan låta. Tänk er att det är såhär från sex (ibland 5) på morgonen och håller på till senat på natten typ varje dag. Det låter lika högt i min lägenhet som i trapphuset.

 

Det här började 7 i morse och lär inte sluta förs 12-02 inatt som all helger under 1 år samt alla vardagar. Vi har klagat till roslagsbostäder, ringt störningsjour flera gånger , men INGET händer. Vad faaaaaan ska man göra för att få bo i harmoni ?

Posted by Angelica Tärnsby on den 21 november 2015
#1 - - Anonym:

Inte okej någonstans. Fortsätt klaga tills någon lyssnar. Du ska inte behöva stå ut med sådan oväsen dagligen, ABSOLUT INTE!

Till top